Джина Лолобриджида се превръща в холивудски секс символ във филми като Соломон и Шеба

Хъмфри Богарт веднъж каза, че е „накарала Мерилин Монро да изглежда като Шърли Темпъл“ и тя подлуди от похот всички – от магната Хауърд Хюз до диктатора Фидел Кастро .

Но когато великата Джина „Ла Лоло“ Лолобриджида достигна отчайващо тъжния край на своя забележителен живот, с единственото й дете, седнало до леглото й, държейки ръката й, нейните спомени не бяха онези, които бихте очаквали от холивудска икона и секс символ, а от жена, която погледна назад със съжаление.

Докато в по-късен живот Джина призна, че има слабост към младите мъже, сега знаем, че последният й я ограби сляпо.

През ноември 36-годишният Андреа Пиацола, който се премести при Джина, след като дойде в дома й в търсене на работа на 21-годишна възраст, получи присъда от три години затвор, след като беше признат за виновен в кражба на милиони от звездата преди смъртта си миналата година /16 януари 2023 г./.

Пиацола, който първо изпълняваше черни задачи, но бързо се превърна в незаменим като неин самозван личен асистент, беше обвинен в „промиване на мозъци“ и „измама“ на актрисата в опит да я измами за имоти, пари, коли и бижута. И имаше много за измама.

В допълнение към своя розов дворец с десет спални на Апиевия път близо до Рим Джина притежаваше още три апартамента в града, къща в Монте Карло, ателие на художник в Тоскана, плюс 5 милиона евро (4,3 милиона британски лири) бижута, картини, скулптури и антични мебели.

Но когато тя най-накрая почина от бъбречна недостатъчност на 95-годишна възраст, по-голямата част от имуществото на Джина, което възлиза на 10 милиона евро (8,5 милиона британски лири), беше разпиляно.

Розовата вила, която сега е в окаяно състояние, ще трябва да бъде продадена, за да изплати значителните си дългове.

За нейния син Милко Скофич, който не беше виждал майка си от пет години, след като Пиацола пое все по-големия контрол върху живота и делата й, това беше най-тъжният край.

„Едно от последните неща, които тя ми каза, беше „Направих всичко погрешно“, казва Милко в първото си ексклузивно интервю за смъртта на майка си.

„Тя беше много, много емоционална, защото не ме беше виждала от дълго време. Мисля, че в този момент тя осъзна всичко, което е загубила и че е живяла в лъжа. Тя повтаряше: „Не, не, не“.

Срещата им, включително и сина на Милко Димитри, на 29 г., се състоя в Рим. За една жена, която някога се описа като „майката на Италия“, беше напълно уместно тя да почина в града, на който беше станала синоним – дори ако последните й дни бяха прекарани в частна клиника, а не в нейния приказен розов вила.

„В продължение на няколко седмици тя спеше в безсъзнание“, казва Милко. „Ще се опиташ да разбереш какво иска през нейните очи.

„Не знам дали е знаела, че това е краят или не. Понякога беше там и тогава умът й се отклоняваше. Тогава една сутрин тя изобщо я нямаше“, казва той.

— Държах я за ръката. Тя почина на следващия ден малко преди обяд. Нямаше резолюция. Никакъв мир. Няма определящ момент от „Изведнъж разбирам“. Това са холивудски филми, а животът не е холивудски филм.

Очите му блестят. „И този страхливец – този шибан страхливец – го нямаше. Взе й всичко и изведнъж, като видя, че не е в съзнание в деня преди да умре, си отиде и не се върна.

„Знам, че тя вероятно не знаеше какво става, но със сигурност, ако ти пука, оставаш и държиш ръката й? Но не, този мошеник току-що си тръгна.

Милко е видимо притеснен. Колкото и неговата по-голяма от живота, шепа майка да го подлудяваше понякога, той я обичаше много.

Описвана като Мона Лиза на 20-ти век, Джина беше холивудска кралска особа, когато Мерил Стрийп и Даян Кийтън бяха още със свински опашки. С участието на икони като Франк Синатра, Ерол Флин и Рок Хъдсън, нейната необикновена красота и сладострастна фигура като пясъчен часовник 36-22-35 караха мъжете да полудяват от похот, а жените – от завист.

Когато съперничещият секс символ София Лорен веднъж се обяви за „по-бюстието“ от двамата, Джина отвърна на удара с изобличителната реплика: „Ние сме толкова различни, колкото хубав състезателен кон и коза… Аз съм номер 1.“

Когато през 70-те години на миналия век Холивуд приключи с нея – или тя приключи с Холивуд, в зависимост от това на кого вярвате – Джина никога нямаше да бъде от типа жена, която ще си отиде тихо.

И така, тя преоткри себе си като завършена скулпторка, фотограф, амбициозен политик и за кратко журналист. Последваха любовници, доста по-млади от нея.

„Майка ми е била податлива на опортюнисти много пъти в миналото, но винаги се е събуждала след известно време и е ритала тези хора в **а“, казва Милко. „Този ​​път не се случи.

„Този ​​мошеник бързо разбра, че ако я поласкаеш, ще получиш това, което искаш. И така, той я поласка. Беше невероятно. Когато й говореше, той почти коленичи пред нея.

„Не знам дали връзката им е била сексуална. Майка ми винаги имаше това нещо за млади мъже, така че може би. Не знам.’

Той спира и ме стрелва с озадачен поглед. „Е, все още не съм срещнал някой на 90, който да ме привлича.“

В деня, в който Джина почина, Милко отиде в къщата, която е била домът на детството му, за да вземе рокля, която майка му да носи в ковчега си. Пресагентът на майка му го придружаваше, докато Пиацола, който живееше в имота, предаде ключовете и тръгна със своята Tesla.

„Първото нещо, което си спомням, когато отворих вратата, беше миризмата на мухъл. Къщата беше бъркотия – мръсна. Не беше чистено от години. Той живееше там с детето си и жена си горе в нещо като апартамент, който си бяха направили.

„Майка ми спеше на разтегателен диван в стая на долния етаж. Имаше този гигантски телевизор с два големи високоговорителя и капаците бяха затворени, така че тя не можеше да вижда през прозорците. Той я носеше горе в банята. Можеш ли да си представиш? Беше си купил Tesla, но не искаше да постави стълбищен асансьор за нея.

„Влязохме в трапезарията, където имаше голяма маса, на която тя държеше рисунките си, но там нямаше нищо. Агентът каза: „Взеха всичко“. Той беше наистина шокиран. Качих се горе да взема една от роклите й и видях един от фотоапаратите й. И двамата споделяхме страст към фотографията, така че започнах да търся останалото. Остана само дигитален. Взех го.

„Когато се върнахме в болницата, си помислих: „Ще го сложа в ковчега й“. Майка ми обичаше да ходи на фотографски сафарита в Африка и Индия. Помислих си: „Където и да отиде тя има нужда от това за последното си пътуване“.

Милко е внимателен, щедър духом човек, който упорито се опитва да сдържи яростта си. Когато майка му почина, отначало той беше в нещо като „сън“, тъй като цяла Италия сякаш се събра за нейното погребение.

Но тогава „беше ад на земята“. Завещанието й беше публикувано, разкривайки, че актрисата е разделила имуществото си между сина си и нейния мениджър „момче-играчка“ Пиацола, но са останали много малко пари.

„Аз не карам сърф, но знаете ли, когато го правите и гигантска вълна пада върху вас? Така се чувствах основно. Не можех да мисля за майка си – не можех да скърбя за нея, защото се опитвах да се държа. Беше лудост. Това чудовище се появяваше всеки ден в телевизионни предавания и казваше: „Синът я остави сама. Аз бях единственият, който се грижи за нея”. Всеки ден ме обиждаха.

„Трябваше да отида в тази къща и да го изгоня от имота още в началото. Но когато разбрах, че тя е напълно манипулирана от него, си казах: „Ще го направя по законния начин“.

‘Погледни ме сега. Десет години от живота ми минаха и майка ми почина. Пет пари не давам за завещанието. Това, за което ми пука, е фактът, че той открадна време, което можех да споделя с майка ми. Той отдели времето, което синът ми, който иска да стане актьор, можеше да бъде с майка ми. След като си взел това, на кого му пука за останалото?“

В интерес на истината, на Милко, програмист, не винаги му е било лесно, тъй като е син на майка си.

Баща му, словенски лекар също на име Милко, за когото Джина се омъжи през 1949 г., стана мениджър на съпругата му, но малко бракове успяха да оцелеят безмилостната й атака от ухажори и двойката се разведе през 1971 г.

Нещо повече, Джина беше волева, борбена жена, която не обичаше нищо повече от това да постига своето. Когато тя не го направи… е, нека просто кажем, че Ла Лоло преследва съдебни дела с удоволствието от романтичния си живот.

„Това, което даваше енергия на майка ми, беше да се кара с някого и когато беше, този човек щеше да бъде на прицел с месеци“, казва Милко.

„Трябва да си спомниш, когато майка ми беше актриса, за да си сама жена и за да продължиш, трябваше да си булдог. Трябваше да ухапеш всички. Вероятно това беше нейната сила и слабост.

„Например, когато преговаряше с продуцентска компания за филм, те я попитаха какво иска. Тя каза: „Искам същия Rolls-Royce като кралицата“. Те ѝ го дадоха.

„И аз бях упорит и се сбихме. Спомням си, когато правеше Strange Bedfellows [с Рок Хъдсън през 1965 г.], тя беше поканена на малка лодка и искаше да отида.

„Исках да си остана вкъщи и да играя. Така че тя каза, че ще се срещна с Джеймс Бонд, за да ме убеди. Когато се качих на лодката изведнъж имаше Рок Хъдсън. Той не беше Джеймс Бонд. цупех се. Започнах да си играя с ключа за запалване и го счупих, така че лодката остана без двигател и те трябваше да гребят обратно. Рок Хъдсън беше наистина сърдит. Той ме отричаше, казвайки: „Ти си лошо момче“.

Детството на Милко е изпълнено с едни от най-известните лица на 20 век. Одри Хепбърн беше една от тях. „Синът й беше на училище с мен в Швейцария“, спомня си той. „Когато отидох в къщата му, тя винаги работеше в градината.“

Фидел Кастро беше друг. „Тя винаги казваше, че той е гадже, но не знам дали си играеше“, казва той. „За майка ми реалността беше точно като холивудски сценарий. Ако е искала да редактира истината, тя го е направила.

Той вдига рамене. Милко не е човек, който лесно осъжда хората, предпочита да оценява нюансите на сивото във всички ни – дори, признава той, в началото на Пиацола.

„В началото си помислих: „Правя ли се на глупак, като съм подозрителен към него? Той изглежда обожава майка ми и й помага с нещата. Може би той е просто добър самарянин“.

Притесненията на Милко нарастват, когато през 2011 г. Джина и Пиацола се завръщат от пътуване до Ню Йорк.

Милко, който имаше къща в имението на майка си, където живееше със съпругата и сина си, си спомня деня, в който разговаряше с майка си в кухнята й и Пиацола влезе.

„Този ​​идиот идва и казва: „Най-накрая успях да сключа мир между теб и майка ти“. Гледах го и си мислех: „За какво говориш? Майка ми и аз сме добре”.

Той беше правил наистина странни неща в Ню Йорк като поставянето на табела на мост с надпис „Обичам те“.

Милко поклати глава. „Това наистина подейства на майка ми. Тя повярва на всичко, което каза.

Когато Милко предизвика Джина, тя защити Пиацола. Скоро на портата, разделяща неговата градина от нейната, беше монтирана ключалка.

„Живеех близо до майка ми, в случай че има нужда от мен. Синът ми ходеше там всеки ден и аз я виждах, когато не отсъствах по работа, но изведнъж не можахме“, казва той.

„Когато й се обадих да я попитам какво, по дяволите, става, тя измисляше какви ли не извинения или, когато й се обадих, той вдигаше телефона и ми казваше да се обадя по-късно.

„Сега знам, че я изолираше от нас. Майка ми винаги е била толкова независима и решителна, виждах я като движеща сила и не я преценихте, ако можете да помогнете. Сега ми се иска да бях присъствал повече.

Въпросите в крайна сметка стигнаха до връх през 2013 г., когато Милко откри прекомерна сметка от над 100 000 евро (85 000 британски лири) за кола. По това време икономката, градинарят и шофьорът на майка му бяха уволнени, докато някои от най-скъпите й приятели се оплакваха, че не могат да се свържат с нея. Той отново я предизвика.

„Тя каза: „Този ​​човек е гений. Той купува коли и след това ги продава. Той прави много пари”. Беше б******. Казах й, че се възползва от нея, но не знаех колко е лошо. Той купи Ферари за €300 000 (£256 000) с парите на майка ми, продаде го за €200 000 (£171 000) и вкара парите в сметката на родителите си. Звучи невероятно, нали?

Милко смяташе, че няма друг избор, освен да подаде молба до съда за независим законен настойник, който да управлява делата на майка му.

Той оттегли кандидатурата си, когато майка му му предложи място в борда на нейната компания, за да може да следи нейните разходи. На следващата седмица тя промени решението си. „Изведнъж се превърнах в дявола“, казва той.

През 2016 г. съпругата на Милко, с която той беше разделен, и синът му бяха изгонени от вилата в имението й. На следващата година, когато майка му беше в болница, той получи писмо от нейния адвокат, в което се казваше: „С чиста съвест се чувствам длъжен да ви кажа, че майка ви е много, много болна. Трябва да дойдеш да я видиш.

Милко подава за втори път молба за законно настойничество през 2017 г., която е предоставена две години по-късно, и алармира властите за манипулацията на Пиацола спрямо майка му. Психиатрична оценка заключава, че има „отслабване в нейното правилно възприемане на реалността“ и че тя е в състояние на „уязвимост“.

Ла Лоло беше бесен. Тя състави завещанието си за 2017 г., без да знае, че почти цялото й състояние е изчезнало.

„Едва когато видяхме банковите й сметки от сметката й в Монте Карло като част от разследването, осъзнах, че този тип току-що я е ограбил напълно. Седем дни в седмицата в продължение на една година той вземаше фирмената й кредитна карта в 3 сутринта или в някой луд час като този и изтегляше 1500 евро.

„Ден след като тя постави чек в банката от продажбата на бижутата си, 4,5 милиона евро (3,8 милиона британски лири) отидоха в офшорна сметка. Разбрах, че този мошеник е дяволът.

„Моят начин да оцелея това е да се опитам да живея ден за ден. Кой знае какво ще се случи утре? Ще видим.’

Засега Пиацола остава на свобода, докато обжалва присъдата си. Той също така е изправен пред още две обвинения за пране на пари и измама, които ще бъдат изслушани в съда по-късно тази година.

Милко още не е решил дали ще оспорва завещанието на майка си. Въпреки че е бесен, че на Пиацола са оставени правата върху снимките, картините, скулптурите и филмите на майка му, той копнее за мир.

„Изпитвам гняв само когато съм във вилата и се опитвам да я почистя. Знаеш ли, всяко дърво в градината има моят инициал, издълбан в най-горния клон, от времето, когато се катерех по тях като дете. Той млъква за момент.

„В момента създавам фондация на нейно име, за да подкрепям млади таланти в различните сфери на изкуството, които обичаше. Най-тъжното би било, ако човек като майка ми – човек, който е дал толкова много на Италия по отношение на имиджа ни пред света – умре и в крайна сметка всичко, което хората помнят, е това. Майка ми беше много повече от това. dailymail.co.uk