На 20 март (понеделник) от 18:00 ч. във фоайе на библиотеката на Регионална библиотека „Дора Габе“ писателят и общественик Александър Урумов ще представи своята книга „Бутон в мозъка“, първата част от поредицата „Пътят към Армагедон“, издателство „Витлеем“. Книгата е отговор на създалото се напрежение в обществото по повод т.н. джендър идеология и тревожните въпроси, които тя предизвиква – кой, как и защо иска да подчини умовете на хората, „възпитавайки“ ги в новото нормално. Заплаха ли е Истанбулската конвенция? Дехуманизира ли се Европа? Свещена крава ли е Европейският съюз? Отпадат ли изконните християнски ценности в съвременното общество?
Ако ви вълнуват тези въпроси, заповядайте на срещата с Александър Урумов!
Из книгата:
„Мъжът не може да живее сам дори в Едемската градина. Раят е винаги за двама – мъж и жена. Няма еднополов рай.
Адам спи дълбоко, докато Ева е създавана. Затова мъжете не могат да разберат жените, могат само да ги обичат.
Джендър-идеологията е проява на съвременен нормативен нацизъм. Не за друго, а защото има едни западноевропейски елити, които каквото и да подхванат накрая до нацизъм го докарват.
Опитите за бягство от отговорността са безсмислени, защото отговорността също умее да тича и има навика да настига бягащите от нея“.
Александър Урумов е роден през 1969 и завършва българска филология в СУ „Климент Охридски“ през 1994 г., писател и драматург, експерт по публична комуникация. Автор на книгите Исус Христос – власт и политика /2002/; Приказки в края на времето /2009/, отличен с награда за белетристичен дебют на конкурса „Южна пролет“ (2010); Малкото име на дните. Разкази /2011/; Тиква! Ботаника на чувствата. Разкази /2013/; Али Безсмъртния. Началото идва след края“ /2016/, написан по действителен случай, издаден на английски, немски и арабски; Татко, обичай ме! /2018/; Летящото магаре. Избрани разкази /2022/. Автор на седем пиеси, гледани от над 50 хиляди зрители у нас и в чужбина, сред които и на драматургичния текст „Лалугер“, отличен с номинация на конкурса „Нова българска драма“ (2010) и номинация за „Аскеер“ (2011).